Greg & Fiona Scott

Greg & Fiona Scott
Greg och Fiona Scott, som skrivit boken "Living A Laptop Lifestyle"

Jay Kubassek

Jay Kubassek
Jay Kubassek, en av grundarna till SFM

onsdag 26 november 2014

Marknadsföringskanaler del 4 - Videomarknadsföring #jobba hemifrån #jobba endast via internet #inkomstmöjligheter




Hej, tack för att du är här!
Idag tänkte jag fortsätta serien med marknadsföringskanaler
Här kan du läsa tidigare blogginlägg i serien:
Marknadsföringskanaler del 1 - Solo annonser
Marknadsföringskanaler del 2 - Forummarknadsföring
Marknadsföringskanaler del 3 - Facebookmarknadsföring


Videomarknadsföring på Youtube


Om du just nu lever på en tight budget så är något jag rekommenderar att göra dina egna videos och det är ett av de bästa sättet att generera trafik gratis.
Naturligtvis är det alltid så att betald trafik alltid genererar bättre för mindre arbete oavsett vilken marknadsföringskanal du väljer.
Även fast det finns andra videomarknadsföringskanaler som vimeo, så kommer jag att koncentrera mig på youtube i denna blogpost för det är den jag kan och har använt mest.



Detta behöver du för att göra video på youtube:

gmail konto
skapa en youtube channel ( obs! Välj ett namn, keyword som har med din nische att göra, som också gör det lättare att hitta dig på youtube)
ladda upp färdiga videos som du gjort i imovies på din mac
eller kopiera in bilder och lägg på färdiga ljudfiler som youtube tillhandahåller gratis.

Här nedan är den grundläggande strukturen för ett videoklipp på youtube. Såhär ser det ut från smartphone:



  • Title: Huvudrubrik, bör innehålla ett keyword som rankar högt
  • Description: text vad videon handlar om, länkar till sociala medier, länkar till din mail mm
  • Tags/Keywords: taggar som hör ihop med din nische och som rankar högt på google



Du behöver en titel och här är det viktigt att fokusera på keywords, något som har att göra med SEO, (Search Engine Optimation) som jag skall berätta mer om i en annan post. Keywords hjälper ditt videoklipp att ranka. För det man skall komma ihåg med videomarknadsföring är att videon i sig rankar genom  texten du har under videoklippet.
1. Du är på youtube,
2. Videon i sig rankas via keywords, i title fältet, description fältet och keywordsfältet
3. Genom att ha så kallade baklänkar till dina klipp, som bloggposter eller webbsidor eller facebook eller annan media så hjälper du också ditt videoklipp att ranka


Fördelar:
Det finns många fördelar med att göra videomarknadsföring
  • Väljer du youtube, så är det senaste jag hörde att dem har page ranking 6, och google gillar youtube.Och idag när jag tittade hade dem page rank 9/10. Vet inte hur pålitligt det är. Här är sidan som jag använde. 
Tips!Här är ytterligare en sida med mer avancerad info om du vill dyka ännu djupare i google ranking.
  • En annan fördel med youtube är att du snabbt kan dela med andra sociala medier såsom twitter, facebook, instagram,pinterest,stumbleupon bara för att nämna några.
  • Det krävs ingen stor budget
  • Du har hög ranking, vilket betyder snabbare spridning på google och gör det lättare att hitta ditt videoklipp
  • Du kan posta dina videoklipp i din blogg
  • Du kan länka till dem från din blogg och vice versa
  • Du kan länka i description tilll alla dina viktiga sidor

Nackdelar:
  • Tar tid att skriva descriptions om de är långa
  • Du har liten kontroll över var dina klipp hamnar, alltså i vilken kategori och i vilka relaterade videoklipp som visas
  • Alla känner sig inte bekvämma med att göra video.

Detta var en lite introduktion i videomarknadsföring. I vårt jobba hemifrån koncept får du lära dig mer om avancerad videomarknadsföring, riktigt på djupet vad du skall tänka på och hur du över tid kan bli mer professionell genom beprövad träning från marknadsförare från 2004 respektive 2008.


Var kan jag lära mig mer?

KIicka länken nedan för att komma till svensk supportsida och få en 7-dagars videoinfo till din inbox.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar