Greg & Fiona Scott

Greg & Fiona Scott
Greg och Fiona Scott, som skrivit boken "Living A Laptop Lifestyle"

Jay Kubassek

Jay Kubassek
Jay Kubassek, en av grundarna till SFM

lördag 9 augusti 2014

Vilka kommer överleva den nya digitala guldåldern?

Hej och välkommen till min blogg!

Hoppas du haft en bra sommar!
Ibland behöver man ta ett litet break , men jag har absolut inte legat på latsidan för det. Jag har massor av nytt att berätta. Framförallt så har vi i vår privata community sfm founders calll, en gång i månaden, som alla medlemmar får access till. Det går inte att sätta pris på vad den träningen ger när det gäller marknadsföring onlne och lyssna till andra medlemmar och möjlghet att få prata direkt med skaparna av sfm, både vad gäller ny teknologi, erfarenheter av strategier, trender osv.

Jag kan dela med mig av att de som troligen kommer att överleva bäst den nya digitala guldåldern är förmodligen inte de som har senaste teknologin och bästa systemen, och inte heller de som har flest pengar i företaget; utan de som verkligen kommer att stå sig är de som lägger energi på bra support och kundupplevelser och är villiga hjälpa andra bli framgångsrika likaväl som sig själv.



Det är egentligen inte så svårt att veta om man passar för sfm eller ej; Om det finns en verklig shortcut, hemlighet till framgång, så vågar jag påstå är det denna blueprint som alla som vill pröva sina vingar måste gå igenom när man signar upp för sfm, och tycker man det är för jobbigt så kommer man inte heller vidare. Och anledningen till det är att vi vill ha människor med samma vision och rätt inställning som krävs för att bygga en digital livsstil på en solid grund.Människor som är:


  • Självförsörjande och tar eget ansvar
  • Villig att lägga ner den tid som krävs
  • Öppen för förändring och har en vision för sitt liv.
  • Är positiva och villig att hjälpa andra i communityn och samtidigt utveckla sitt bästa själv.


Att jobba online är totalt skilt från den trygga månatliga inkomst man är van vid, och det är lätt att döma ut systemet för att det inte ger pengar direkt. Men i webinaret häromdagen sa Jay, som är en av grundarna till SFM. Du sår ett frö och kan inte vänta dig att bemästra marknadsföring på en vecka.
Jämför med att utbilda dig till doktor, eller pilot. Det är ingen som skulle kräva att du är färdig doktor på 1 år eller pilot heller för den delen; men ändå så kommer det in folk gång på gång som förväntar sig omedelbar success inom en vecka. Han själv berätta att vem bryr sig om du tjänar en dollar de första sex månaderna om du därefter har investerat i dig själv och kan duplicera dig själv så att du tjänar 10 ggr investeringen? Vem bryr sig om det tar 3 år. Det var det det tog för honom innan han stötte på rätt människor.

Gary Vaynerchuk säger samma sak i boken Jab, Jab, Jab, Right Hook: How to Tell Your Story in a Noisy Social World   att han var villig att vänta några år innan han skördade frukterna av sitt arbete, en sann entreprenöranda.


I
INTRESSEANMÄLAN VIA SVENSK SFM SUPPORT : HEMSIDA

nästa blogg skall jag tala om att vara försiktig med hur du värderar din egen framgång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar